Informatyka i technologie informacyjne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(28)
Forma i typ
Książki
(28)
Poradniki i przewodniki
(13)
Publikacje popularnonaukowe
(6)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(2)
ProzaLiteratura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
nieokreślona
(13)
dostępne
(12)
tylko na miejscu
(3)
wypożyczone
(1)
Placówka
Tuchów - Wypożyczalnia dla Dorosłych
(11)
Tuchów - Wypożyczalnia Oddziału dla Dzieci i Mł.
(8)
Filia w Siedliskach - Wypożyczalnia
(1)
Filia w Jodłówce Tuchowskiej - Wypożyczalnia
(1)
Tuchów - Czytelnia dla Dorosłych
(8)
Autor
Żarowska-Mazur Alicja
(4)
Wiejak Urszula
(3)
Mitnick Kevin D. (1963- )
(2)
Simon William L. (1930- )
(2)
Wojciechowski Adrian
(2)
Żarowska-Mazur Alicja. Cyfrowy świat 60+
(2)
Bednarek Józef
(1)
Cieślak Piotr
(1)
Czartoryski Bartosz
(1)
Dobrzański Jarosław
(1)
Dukaj Jacek (1974- )
(1)
Gonet Maciej
(1)
Harris Blake J. Autor
(1)
Hatter Clyde
(1)
Hoffman Jon
(1)
Isaacson Walter (1952- )
(1)
Jagaciak Konrad
(1)
Jóźwiak Michał (tłumacz)
(1)
Krzyżanowski Krzysztof (tłumacz)
(1)
Lassoff Mark
(1)
Machnik Marcin
(1)
Matuk Konrad
(1)
Michalec Bogusław (1972- )
(1)
Niemira Karolina
(1)
Nowak Anna Maria
(1)
Ogrocka Angelika
(1)
Orliński Wojciech (1969- )
(1)
Ormsby Eileen
(1)
Pieleszek Marcin
(1)
Pytlik Marcin
(1)
Rajca Piotr (1970- )
(1)
Sluckin Władysław (1919-1985)
(1)
Strąkow Michał
(1)
Stępień-Słuckin Henryka
(1)
Słowiński Przemysław
(1)
Walczak Tomasz (tłumacz)
(1)
Wozniak Steve (1950- )
(1)
Zetter Kim
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(19)
2000 - 2009
(1)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(21)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(28)
Odbiorca
9-13 lat
(5)
Dzieci
(5)
Młodzież
(4)
6-8 lat
(3)
Rodzice
(2)
0-5 lat
(1)
18+
(1)
Dorośli
(1)
Nauczyciele
(1)
Seniorzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Temat
Programowanie (informatyka)
(7)
Internet
(6)
Cyberprzestępczość
(3)
Komputery
(3)
Facebook
(2)
Gry komputerowe
(2)
Minecraft
(2)
Przedsiębiorcy
(2)
Rzeczywistość wirtualna
(2)
Sieć komputerowa
(2)
Arduino (mikrokontroler)
(1)
Baran, Paul (1926-2011)
(1)
Baza danych
(1)
Cybernetyka
(1)
Czytelnictwo
(1)
Edukacja medialna
(1)
Elektronika
(1)
Excel
(1)
Gates, Bill (1955- )
(1)
Informatycy
(1)
Informatyka
(1)
Innowacje
(1)
Inżynierowie
(1)
Jobs, Steven (1955-2011)
(1)
Komunikacja internetowa
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Korporacje
(1)
Maxwell, Robert (1923-1991)
(1)
Microsoft Office
(1)
Minikomputery i mikrokomputery
(1)
Mitnick, Kevin D. (1963- )
(1)
Murdoch, Rupert (1931- )
(1)
Musk, Elon (1971- )
(1)
Narkotyki
(1)
Obsługa i eksploatacja
(1)
Ochrona danych
(1)
Organizacje
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Pismo
(1)
Poczta elektroniczna
(1)
Polacy za granicą
(1)
Polityka międzynarodowa
(1)
Portal społecznościowy
(1)
Prasa (wydawnictwa)
(1)
Programiści
(1)
Projektowanie stron WWW
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(1)
Przemysł komputerowy
(1)
Przestępstwo komputerowe
(1)
Płatni zabójcy
(1)
ROBOT (program komputerowy)
(1)
Raspberry Pi
(1)
Scratch
(1)
Smartfon
(1)
Socjotechnika
(1)
Stuxnet (informatyka)
(1)
System wartości
(1)
Systemy informatyczne
(1)
Sztuczna inteligencja
(1)
Tablet
(1)
Technika jądrowa
(1)
Technologia informacyjna (IT)
(1)
Telewizja
(1)
Turner, Ted (1938- )
(1)
Uczucia
(1)
Ukryta sieć
(1)
Urządzenia mobilne
(1)
Uzależnienie od Internetu
(1)
Wirusy komputerowe
(1)
Zastosowania multimediów w edukacji
(1)
Zastosowanie i wykorzystanie
(1)
Zuckerberg, Mark (1984- )
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(4)
1801-1900
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(3)
Wielka Brytania
(2)
Iran
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Gatunek
Poradnik
(8)
Opracowanie
(6)
Poradniki
(3)
Publikacja bogato ilustrowana
(3)
Biografia
(2)
Podręcznik
(2)
Antologia
(1)
Esej
(1)
Informatyka
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Reportaż
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(1092)
Edukacja i pedagogika
(359)
Religia i duchowość
(358)
Psychologia
(309)
Socjologia i społeczeństwo
(297)
Informatyka i technologie informacyjne
(28)
Medycyna i zdrowie
(223)
Biologia
(186)
Podróże i turystyka
(165)
Kultura i sztuka
(157)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(155)
Literaturoznawstwo
(152)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(130)
Kultura fizyczna i sport
(114)
Rozwój osobisty
(113)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(108)
Hobby i czas wolny
(103)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(98)
Fizyka i astronomia
(77)
Etnologia i antropologia kulturowa
(69)
Językoznawstwo
(69)
Geografia i nauki o Ziemi
(59)
Filozofia i etyka
(53)
Kulinaria
(53)
Nauka i badania
(46)
Inżynieria i technika
(43)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(32)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(28)
Ochrona środowiska
(26)
Transport i logistyka
(25)
Media i komunikacja społeczna
(22)
Matematyka
(21)
Styl życia, moda i uroda
(21)
Architektura i budownictwo
(20)
Rolnictwo i leśnictwo
(20)
Praca, kariera, pieniądze
(19)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(17)
Dom i ogród
(17)
Archeologia
(10)
Chemia
(10)
Zarządzanie i marketing
(10)
Relacje międzyludzkie
(3)
Książka z okienkami
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Styl życia, moda, uroda
(2)
Archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Biologia - wydawnictwa popularne dla dzieci
(1)
Chemia - wydawnictwa popularne dla dzieci
(1)
Filozofia i systemy filozoficzne
(1)
Fizyka i astronomia - wydawnictwa popularne dla dzieci
(1)
Geografia i nauka o Ziemi
(1)
Historia i sztuka
(1)
Kuchnia i gotowanie
(1)
Literatura dla dzieci od 6-8 lat
(1)
Poradniki
(1)
Religia i duchowość katolicka
(1)
Religie i wierzenia
(1)
Rodzina i relacje międzyludzkie
(1)
Styl życia, moda uroda
(1)
opowiadanie dziecięce
(1)
28 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Multimedia w kształceniu / Józef Bednarek. - [Wyd. 1 - dodr. 3]. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012. - 412 strony ; 24 cm.
Książka wypełnia swoistą lukę pomiędzy tradycyjną dydaktyką, stającą się coraz bardziej innowacyjną i multimedialną (technologia kształcenia) a dynamicznie rozwijającą się informatyką i jej zastosowaniami w edukacji. Powstała na zapotrzebowanie środowiska akademickiego, zwłaszcza uczelni humanistycznych (pedagogicznych) i informatycznych.
Zaadresowana do nauczycieli wszystkich przedmiotów i pedagogów, a także innych osób przygotowujących i organizujących tradycyjne kształcenie, jak i edukację na odległość, w której korzysta się z najnowszych rozwiązań technologicznych. Adresatami jej mogą być także osoby doskonalące swoje kwalifikacje ogólne i specjalistyczne z wykorzystaniem najnowszych aplikacji multimedialnych. Jest ona kierowana także do uczniów (studentów) i dorosłych (rodziców), wzbogacających swą wiedzę o najnowszych elektronicznych źródłach informacyjnych, jak również poszukujących informacji przydatnych nie tylko w szkole (uczelni), ale również w pracy zawodowej i wypoczynku.
Podstawę przygotowania niniejszej książki stanowi wydana w 2002 roku przez Wydawnictwo Mikom pozycja pt. Media w nauczaniu . Jest to drugie jej wydanie w znacznym stopniu wzbogacone i poszerzone. Nastąpiła aktualizacja treści książki o najnowsze multimedia, takie jak telefonia komórkowa, kumulująca wszystkie dotychczasowe osiągnięcia najnowszych mediów cyfrowych i technologii informacyjnych. Ponadto umieszczono w książce bogaty wykaz najnowszej bibliografii, obejmującej druki zwarte, materiały z konferencji i seminariów naukowych, artykuły w czasopismach i na stronach internetowych, a także najważniejsze dokumenty normatywne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zrozumieć Excela : obliczenia i wykresy / Maciej Gonet. - Gliwice : Helion, 2020. - 588 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Autor
Przynależność kulturowa
Temat
Gatunek
Książka przedstawia sposoby tworzenia i zastosowania wykresów w Excelu. Przybliża zagadnienie zaokrąglania liczb, a także prezentuje metody przeprowadzania w arkuszu kalkulacyjnym różnego rodzaju obliczeń matematycznych, w tym różniczkowania, całkowania, rozwiązywania równań i układów równań oraz przetwarzania liczb zespolonych. Graficzna reprezentacja danych, zaokrąglanie liczb i obliczenia przybliżone, równania i układy równań nieliniowych, regresja i interpolacja, obliczanie całek oznaczonych, równania różniczkowe zwyczajne i cząstkowe, szeregi potęgowe i kombinatoryka, konwersja liczb i jednostek, liczby i funkcje zespolone, przetwarzanie tekstów, dat i czasów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
O dostępność zapytaj w placówce: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Fascynujący thriller korporacyjny o historii konfliktu, który na zawsze odmienił przemysł gier wideo. W 1990 roku rynek gier wideo należał do Nintendo. Sega była słabnącą firmą z wielkimi aspiracjami. Wtedy na scenę wkroczył Tom Kalinske - człowiek, który o grach nie wiedział nic, ale miał rzadki talent do zwyciężania batalii skazanych na porażkę. Oto Dawid postanowił zmierzyć się z Goliatem, a świat zapłonął. Bezlitosne starcie przerodziło się w globalną wojnę korporacyjną prowadzoną na wielu frontach: od domowych salonów i szkolnych placów, przez sale zarządów, po Kongres Stanów Zjednoczonych. Brat wystąpił przeciwko bratu, dziecko buntowało się przeciw rodzicowi, Mario starł się z Sonikiem, Ameryka ponownie walczyła z Japonią. Wojny konsolowe to oparta na ponad dwóch setkach wywiadów z byłymi pracownikami wstrząsająca opowieść o przełomie na rynku gier. To także historia o tym, jak skromny, rodzinny człowiek z ponadprzeciętną wyobraźnią zainspirował zespół straceńców do stworzenia interesu wartego 60 miliardów dolarów. Jedna z najlepszych książek non-fiction, jakie kiedykolwiek czytałem. Paul Tassi, „Forbes” Oparta na relacjach bezpośrednich świadków historia o tym, jak prezes Segi Tom Kalinske postanowił przewrócić do góry nogami branżę gier wideo. Fascynujący opis wydarzeń sprzed ćwierć wieku, obraz spektakularnego starcia Nintendo i Segi oraz świadectwo potęgi nieszablonowej wyobraźni w growym biznesie. Robert Łapiński, wydawca magazynu „PIXEL”, organizator festiwalu Pixel Heaven Jeśli interesujesz się retrogamingiem i historią branży gier wideo, to jest to lektura dla ciebie. Smuggler, „CD-Action” Epoka 16-bitowych konsol niestety ominęła Polskę. Dlatego tym bardziej warto poznać historię wielkiej wojny toczonej w dalekim świecie między miłośnikami Segi i Nintendo. Marcin Kiendra, www.Retrospekcja.net.pl [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 79 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Baw się Kodem ; 1)
Tytuł oryginału cyklu: CoderDojo nano: Create with code #1.
CoderDojo jest fantastycznym miejscem, gdzie młodzi ludzie mogą rozwijać pasję kodowania, spotykać się z podobnymi sobie zapaleńcami, uczyć się nowych rzeczy i świetnie spędzać czas z komputerami. Kluby CoderDojo powstają w wielu miejscach na świecie, również w Polsce. Jeśli masz możliwość, koniecznie spróbuj wziąć udział w zajęciach albo po prostu załóż i poprowadź swoje własne Dojo. Ponieważ będzie mniejsze niż CoderDojo, nazwij je Dojo Nano. W Dojo Nano można robić wiele ciekawych rzeczy związanych z programowaniem i komputerami, na przykład napisać własną, najprawdziwszą stronę internetową! Dzięki tej książce poznasz Nanonautów, którzy założyli własne Dojo Nano. Nanonauci postanowili napisać stronę internetową dla swojego zespołu muzycznego. W książce dokładnie opisano, w jaki sposób się do tego zabrali i jak budowali poszczególne części serwisu. Dzięki tym wskazówkom możesz stworzyć własną stronę i przy okazji nauczyć się programować w językach HTML i JavaScript, a oprócz tego dowiesz się, do czego służą arkusze CSS i jak się je stosuje. Twoja strona będzie zawierała wszystkie potrzebne elementy: odsyłacze do innych zasobów sieci, menu, podstrony, mapę i filmiki z YouTube. Sprawisz również, że będzie można ją oglądać zarówno na ekranie komputera, jak i na smartfonie. Dowiesz się też, w jaki sposób opublikować swoje dzieło w internecie - aby wszyscy mogli je obejrzeć!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
O dostępność zapytaj w placówce: sygn. 62 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Mastering Arduino. A project-based approach to electronics, circuits and programming.
Arduino od wielu lat cieszy się niesłabnącą popularnością wśród miłośników elektroniki, robotyki i tych, którzy lubią w domowym zaciszu zbudować sobie własny gadżet. Arduino może komunikować się z komputerem, posiada także porty służące do podłączania zewnętrznych elementów elektronicznych, takich jak silniki, przekaźniki, fotodiody, diody laserowe, głośniki, mikrofony itp. Oprogramowanie służące do programowania Arduino jest dostępne za darmo. To wszystko sprawia, że platforma może posłużyć do budowy najprzeróżniejszych robotów, sterowników, czujników czy interfejsów do komunikacji z innymi urządzeniami. Ta książka jest wszechstronnym przewodnikiem, dzięki któremu w pełni wykorzystasz Arduino. Z jej pomocą szybko zdobędziesz wiedzę o elementach elektroniki i programowania, aby wkrótce tworzyć zaawansowane projekty Arduino. Znajdziesz tu mnóstwo praktycznych wzorów i przykładów do ćwiczeń. Rozpoczniesz od podstaw elektroniki, dzięki którym zrozumiesz zagadnienia dotyczące komponentów, układów i prototypów. Następnie poznasz podstawy kodowania, dowiesz się, jak posługiwać się Arduino IDE, jak podłączyć Arduino do komputera i jak uruchamiać własne projekty. Kolejne rozdziały książki dotyczą małych projektów, dzięki którym nauczysz się wykorzystywać do budowania własnych urządzeń wyświetlacze LCD, silniki krokowe, syntezatory mowy, a nawet technologie bezprzewodowe!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The innovators. How a group of hackers, geniuses, and geeks created the digital revolution.
"Innowatorzy" to fascynująca, obejmująca ponad półtora wieku opowieść o tym, jak dochodzi do innowacji oraz jak współpraca i współdziałanie wyzwalają pokłady kreatywności, prowadząc do rewolucyjnych zmian w naszym codziennym życiu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929-052 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzieciaki na start! : programowanie dla najmłodszych / Konrad Jagaciak. - Gliwice : Helion, copyright 2021. - 95 stron : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
Choć programowanie może się wydawać bardzo poważną sprawą, nic nie stoi na przeszkodzie, aby przygodę z informatyką zaczynać już od najmłodszych lat. Tworzeniem gier komputerowych na tablety, telefony i komputery mogą się zajmować nawet dzieci, a pierwsze kroki stawiać na... domowym dywanie, z użyciem zwykłych kartek papieru i flamastrów. Podstawy są naprawdę proste, o ile znajdzie się odpowiedni przewodnik. Może nim być ta książka! Prosto, bez zbędnej teorii, w sposób przyswajalny dla najmłodszych, krok po kroku wprowadzi Cię, młody programisto, w świat informatyki. Opanujesz niezbędne podstawy, zrozumiesz, jak działają algorytmy, dowiesz się, jakie narzędzia umożliwią Ci pisanie kodu, a także nauczysz się projektować i tworzyć własne gry komputerowe działające na różnych platformach. Przekonaj się, że to nic trudnego!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62/Dz (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
O dostępność zapytaj w placówce: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Informatycy i my / Bogusław Michalec. - Kraków : Wydawnictwo Aksjomat, 2023. - 32 strony : fotografie, ilustracje ; 20 cm.
(Duże Litery)
(Wyrazy i Zdania do Nauki Czytania)
W książce rok wydania: 2023, data wpływu egzemplarza obowiązkowego: 2022.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 82-93 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-93 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Ghost in the wires. My adventures as the world's most wanted hacker.
Kevin Mitnick, najsłynniejszy (były) haker świata, był tematem niezliczonych artykułów i programów telewizyjnych, idolem młodych hakerów, a swego czasu także najbardziej poszukiwanym przez FBI przestępcą cyberprzestrzeni. FBI oszacowało jego włamania na wartość 300 milionów $. Sam Mitnick podkreśla, że nigdy nie sprzedawał zdobytych danych ani ich nie wykorzystywał do celów osobistych. Hakował największe korporacje świata dla samego złamania kodu, dla zabawy, z ciekawości. By udowodnić światu i samemu sobie, że jest najlepszy. Bo był. I jest nadal. Po odbyciu kary w więzieniu federalnym, Kevin Mitnick wyszedł na wolność i przeszedł na druga stronę barykady. Dziś pracuje dla największych firm świata jako konsultant do spraw zabezpieczeń i jest w tym najlepszy. Po 7 latach milczenia, zaprzysiężonego przed rządem USA, wreszcie przemówił. Przy współpracy Williama L. Simona spisał historię swojego życia i wydał ją pod tytułem ┬Duch w sieci. Autobiografia├ (sierpień 2011). ┬Duch w sieci. Autobiografia├ jest trzymającą w napięciu prawdziwą historię życia Kevina Mitnicka, opowiedzianą jak w klasycznym thrillerze czy powieści szpiegowskiej. Opisuje skomplikowane dzieciństwo Mitnicka, młodość, kiedy ─ jak wielu kolegów - zaczął włamywać się do systemów telefonicznych, a następnie pasję, jaką okazało się hakowanie na skalę międzynarodową. Krok po kroku obserwujemy kolejne włamania do systemów komputerowych największych korporacji, z FBI włącznie. Kiedy tajne służby rozpoczynają pościg z Mitnickiem, ten z powodzeniem zwodzi ich, manewrując między zabezpieczeniami i tworząc fałszywe tożsamości. Ta ┬zabawa w kotka i myszkę├ trwa latami. [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
O dostępność zapytaj w placówce: sygn. 929-051 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Programista / [tekst i fotoedycja: Angelika Ogrocka]. - Wydanie I. - Bielsko-Biała : Wydawnictwo Dragon, copyright 2020. - 47 stron : ilustracje kolorowe ; 29 cm.
(Dragon Edukacja)
Na okładce: Niniejsza publikacja przybliża historię programisty jako nowego zawodu, doradza, jak nim zostać, przedstawia wymagania stojące przed programistami, korzyści z wykonywanej pracy, a także wiążące się z tym zawodem zagrożenia.
W najbliższych latach największe zapotrzebowanie na specjalistów będzie w zawodach, które jeszcze nie powstały. Dziś możemy mówić o profesjach powstałych na zajęciach, o których parę lat temu nikt jeszcze nie myślał, że mogą służyć do zarabiania. Niniejsza publikacja przybliża historię programisty jako nowego zawodu, doradza, jak nim zostać, przedstawia wymagania stojące przed programistami, korzyści z wykonywanej pracy, a także wiążące się z tym zawodem zagrożenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
O dostępność zapytaj w placówce: sygn. 62 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor książki "Lem. Życie nie z tej ziemi" bierze pod lupę historię człowieka, który opracował techniczne założenia internetu. Pierwsze łącze sieci według pomysłu Paula Barana uruchomiono w 1969 roku w Kalifornii, a było to możliwe po tym jak urodzony w polskim Grodnie inżynier przekonał do zainwestowania w swój pomysł amerykańskich generałów. Paul Baran pracował przy konstrukcji pierwszego komercyjnego komputera UNIVAC, pierwszej rakiety typu "cruise missile" i przy narodzinach technologii Hi-Fi. Zanim wprowadzono w życie jego pomysły, Paul Baran przewidział wideokonferencje, internetowe zakupy, a także powszechność prywatnych urządzeń interaktywnych z dostępem do wielkich baz wiedzy, dziś znanych jako laptopy i smartfony. Przewidział też związane z Internetem zagrożenia dla prywatności i demokracji. Niestety, politycy nie dorównywali mu geniuszem i tak zostało do dziś: Internet to arcydzieło inżynierii, ale od strony regulacji prawnych, kompletna fuszerka. "Lubię łączyć podróż rzeczywistą z tą odbywaną w wyobraźni. Tak naprawdę więc po prostu wyjechałem ósemką w kierunku Białegostoku, jak robią codziennie tysiące kierowców. W swojej wyobraźni byłem już jednak popkulturowym bohaterem, który wyrusza do Sudovii szukać śladów inżyniera Barana." Wojciech Orliński [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
O dostępność zapytaj w placówce: sygn. 929-052 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Darknet / Eileen Ormsby ; przekład Anna Maria Nowak. - Kraków : Znak Horyzont, 2019. - 379, [1] strona ; 21 cm.
Tytuł oryginału: The darkest web.
Przeczytaj, zanim klikniesz. Handel bronią i narkotykami. Płatni zabójcy, których wynajmiesz jednym kliknięciem. Dziecięca pornografia i owiane legendą Red Roomy, oferujące transmisję na żywo z torturowania ludzi. Kryptowaluty, którymi za to wszystko zapłacisz, zachowując pełną anonimowość. Oto Darknet. Najmroczniejszy zakątek Internetu. Tego samego, z którego korzystamy na co dzień w domu i w pracy. Książka Eileen Ormsby to wynik dziennikarskiego śledztwa międzynarodowej ekspertki od Dark Webu. To fascynująca i mrożąca krew w żyłach opowieść o świecie, o którym większość z nas nie ma pojęcia. Sprawdź, do czego doprowadzają ludzka chciwość, pożądanie, niezaspokojone fantazje. Zobacz, gdzie pożywkę i bezpiecznie schronienie znajdują najczarniejsze obszary ludzkiej wyobraźni.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wdrożenie Office 365 w małej organizacji krok po kroku / Marcin Pytlik. - Gliwice : Helion, copyright 2021. - 152 strony : ilustracje ; 21 cm.
Office 365 to pakiet usług oferowanych w ramach Microsoft Cloud, czyli w chmurze. Dostępna w 181 krajach na całym świecie Microsoft Cloud w czerwcu 2019 roku obsługiwała miliard użytkowników, w tym dwadzieścia milionów firm. Skąd taka popularność pakietu Office 365? Zapewne wynika ona z kompleksowości oferowanych usług i wygody korzystania. Umieszczenie zasobów w chmurze pozwala nie martwić się o moc i stan własnych serwerów. Wszystko, co najistotniejsze, jak Exchange Server, SharePoint Server czy Lync Server, jest dostarczane i osiągalne przez internet. W skład Office 365 wchodzi oczywiście pakiet Microsoft Office. Słowem, korzystający z tego produktu mają dostęp do wszelkich programów i usług umożliwiających sprawną pracę firmy w XXI wieku. Co najważniejsze, Office 365 można dostosowywać do swoich potrzeb. Oznacza to, że nie trzeba wykupywać abonamentu na korzystanie ze wszystkich możliwości, jakie dostarcza producent. Z szerokiego pakietu usług klient wybiera te, które sprawdzą się w jego firmie, i tylko za dostęp do nich płaci. Skąd jednak początkujący użytkownik ma wiedzieć, która usługa Office 365 sprawdzi się w jego firmie, a która okaże się zbędnym wydatkiem? Firma Microsoft umożliwia skonfigurowanie wersji próbnej Office 365 i testowanie jej przez maksymalnie miesiąc bez opłat. Dzięki temu poszczególni pracownicy będą w stanie wybrać z pakietu to, co najbardziej przyda się w ich pracy, a administrator sieci firmowej zdąży przyzwyczaić się do zarządzania dzierżawą usług dostępnych w Microsoft Cloud. Z tego poradnika, będącego swego rodzaju instrukcją obsługi Office 365, dowiesz się między innymi: Jak skonfigurować dzierżawę Office 365; w jaki sposób zarządzać użytkownikami pakietu; jak planować i konfigurować poszczególne usługi w pakiecie oraz nimi administrować; jak wygląda zarządzanie Office 365 za pomocą PowerShell.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
O dostępność zapytaj w placówce: sygn. 00 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Jobs, Gates, Zuckerberg, Musk, Maxwell, Murdoch, Turner.
Steve Jobs. Współzałożyciel firmy Apple, człowiek, który wprowadził na rynek komputery Macintosh. Przekonał przemysł muzyczny do sprzedawania pojedynczych hitów w internetowym sklepie iTunes – jako gotowy materiał dla odtwarzaczy iPod. Po iPhonie, który zrewolucjonizował rynek smartfonów, zdążył jeszcze zaprezentować światu tablet iPad. Bill Gates. Miliarder, zarobił fortunę na obecnym wszędzie oprogramowaniu należącej do niego firmy Microsoft, a teraz chce walczyć z przeludnieniem na Ziemi. Mark Zuckerberg. Najmłodszy miliarder świata, który przeorał media społecznościowe, wymyślając wraz z kolegami z Harvardu Facebooka. Elon Musk. Uchodzi za pomysłodawcę kolei super prędkości Hyperloop, właściciel SpaceX, pierwszej prywatnej firmy konstruującej rakiety nośne dla pojazdów kosmicznych, współzałożyciel Tesla Motors, potentata produkcji samochodów elektrycznych. Robert Maxwell. Współudziałowiec Agencji Reutera, Agence Centrale de Presse, wydawca „Daily Mirror”, przed którym drżały osobistości tego świata. Rupert Murdoch. Właściciel „The Times”, „New York Post” i tabloidu „Mirror”, a także pierwszej prywatnej telewizji satelitarnej Sky, Fox Broadcasting Company i Fox News. Ted Turner. Twórca koncernu medialnego Turner Broadcasting System, w skład którego wchodzi m.in. CNN. Człowiek Roku 1991 według magazynu „Times”, którego jest współwłaścicielem. Skąd się wzięli, jakie są ich plany, czy mają ze sobą coś wspólnego? Nigdy na nich nie głosowaliśmy, a kierują naszym życiem. Dysponują ponadnarodową władzą i funduszami znacznie większymi niż budżety zamożnych państw. Dokąd nas prowadzą? Sprawdźmy, czy jest nam z nimi po drodze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
O dostępność zapytaj w placówce: sygn. 929-052 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Programowanie dla najmłodszych / Urszula Wiejak. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, 2019. - 174 strony : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
Przyszli inżynierowie i programiści na start! Programowanie to wspaniała, pełna przygód zabawa. Ty i Twoje dziecko możecie się o tym przekonać dzięki tej wyjątkowej książce. Została opracowana na bazie kilkuletnich doświadczeń zgromadzonych przez Akademię Komputerową Komputrilo podczas przedszkolnych warsztatów programowania. [okł.]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
O dostępność zapytaj w placówce: sygn. 62 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej