Psychoterapeuci
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(10)
Forma i typ
Książki
(10)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
tylko na miejscu
(1)
wypożyczone
(1)
Placówka
Tuchów - Wypożyczalnia dla Dorosłych
(8)
Tuchów - Czytelnia dla Dorosłych
(2)
Autor
Pikiel Sylwia
(3)
Hofmann Stefan G. (1964- )
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(2)
Arentewicz Joanna
(1)
Bell Mary
(1)
Budzińska Anna (psycholog)
(1)
Cyniak-Cieciura Maria
(1)
Dyjakon Dorota
(1)
Graaf Peter (psycholog)
(1)
Hayes Steven C
(1)
Kajka Natalia
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumacz)
(1)
Kołakowski Artur
(1)
Loose Christof
(1)
Lynch Christopher
(1)
McCurry Christopher
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Szaniawska Monika
(1)
Szymona Kinga
(1)
Tanalska-Dulęba Anna
(1)
Taylor Chris (1951- )
(1)
Turrell Sheri L
(1)
Yalom Irvin D. (1931- )
(1)
Zarbock Gerhard (1959- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Odbiorca
Dzieci
(6538)
6-8 lat
(3875)
0-5 lat
(3361)
9-13 lat
(2630)
Młodzież
(2065)
Psychoterapeuci
(10)
14-17 lat
(1575)
Dorośli
(338)
Rodzice
(115)
18+
(85)
Szkoły podstawowe
(47)
Szkoły wyższe
(28)
Nauczyciele
(24)
Logopedzi
(16)
Szkoły średnie
(16)
Klasa 1.
(7)
Szkoły ponadgimnazjalne
(7)
Gimnazja
(6)
Klasa 3.
(6)
Kobieta
(6)
Literatura polska
(6)
5-8 lat
(5)
Pedagodzy
(5)
9-10 lat
(4)
Grupa wiekowa
(4)
Grupa wiekowa 14-17 lat
(4)
Klasa 2.
(4)
Licea
(4)
Młodzież 14-17 lat
(4)
Nastolatki
(4)
Przedszkola
(4)
Specjaliści ds. kadr
(4)
Szkoły zawodowe
(4)
14-15 lat
(3)
6-9 lat
(3)
Artyści
(3)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(3)
Grupa wiekowa Dzieci
(3)
Klasa 1
(3)
Klasa 4.
(3)
Klasa 5
(3)
Klasa 5.
(3)
Klasa 6.
(3)
Lekarze
(3)
Literatura angielska
(3)
Literatura brytyjska
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Prawnicy
(3)
Studenci
(3)
Ukraińcy
(3)
dzieci
(3)
14-17
(2)
3-5 lat
(2)
B1 (poziom biegłości językowej)
(2)
B2 (poziom biegłości językowej)
(2)
Chłopcy
(2)
Dzieci 6-8 lat
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Grupa wiekowa 0-5 lat
(2)
Historycy
(2)
Klasa 3
(2)
Klasa 4
(2)
Klasa 6
(2)
Klasa 7.
(2)
Księgowi
(2)
Literatura dziecięca
(2)
Menedżerowie
(2)
Mlodzież
(2)
Mężczyzna
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Polacy
(2)
Proza
(2)
Psycholodzy
(2)
Technikum
(2)
Terapeuci
(2)
Uzależnieni
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
6-8 lat, 9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
dzieci
(1)
0 - 5 lat
(1)
0-2 lat
(1)
0-3 lat
(1)
0-5
(1)
0-5 la
(1)
0-6 lat
(1)
13-14 lat
(1)
14--17 lat
(1)
14-1 lat
(1)
19-13 lat
(1)
2+
(1)
3-8 lat
(1)
5-6 lat
(1)
6-8
(1)
6-8, 9-13 lat
(1)
7-13 lat
(1)
8-13 lat
(1)
9-13
(1)
9-13, 14-17 lat
(1)
Temat
Dzieci
(3)
Lęk
(3)
Mindfulness
(2)
Młodzież
(2)
Przezwyciężanie lęku
(2)
Techniki samopomocy
(2)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(2)
Autyzm
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Martwienie się
(1)
Mentalizacja
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Profilaktyka
(1)
Przemoc domowa
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przywiązanie (psychologia)
(1)
Stosowana analiza zachowania
(1)
Terapia Akceptacji i Zaangażowania (ACT)
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Terapia dydaktyczna
(1)
Terapia egzystencjalna
(1)
Terapia psychodynamiczna
(1)
Terapia rodzinna
(1)
Terapia schematów
(1)
Trauma
(1)
Zaburzenia emocjonalne
(1)
Zaburzenia lękowe
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Zespół ADHD
(1)
Gatunek
Poradnik
(6)
Podręcznik
(2)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(10)
Edukacja i pedagogika
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Skuteczna terapia dziecka z autyzmem : praktyczny poradnik dla terapeutów i rodziców / Anna Budzińska. - Wydanie pierwsze. - Sopot : GWP, 2020. - 279 stron : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Na okładce podtytuł: metody i techniki stosowanej analizy zachowania.
W książce – w praktyczny i przystępny sposób – zostały omówione takie zagadnienia, jak: charakterystyka zaburzenia ze spektrum autyzmu; wybór skutecznej terapii; budowanie relacji z dzieckiem; tworzenie efektywnego systemu motywacyjnego; angażowanie rodziców w proces terapii; określenie umiejętności, które należy rozwijać podczas terapii; tworzenie zindywidualizowanego programu terapeutycznego, dostosowanego do potrzeb i możliwości dziecka; przygotowanie miejsca do nauki i dobór materiałów edukacyjnych; pisanie programów edukacyjnych, prowadzenie rejestracji i ustalanie kolejnych kroków uczenia; monitorowanie i ocena postępów; radzenie sobie z zachowaniami niepożądanymi przez uczenie zachowań alternatywnych; rozwijanie samodzielności u dziecka; kształtowanie podstawowych kompetencji społecznych i zachowań werbalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Przemoc domowa : czy można wybaczyć i być razem? / Dorota Dyjakon. - Warszawa : Difin, 2016. - 175, [1] strona : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Książka ukazuje proces tworzenia relacji przemocowych w rodzinie, uwzględniając zarówno problemy indywidualne, jak i problemy w relacjach partnerskich. Analizuje także proces terapeutyczny, jako sposób odkrywania osobistych mechanizmów funkcjonowania sprawcy i ofiary oraz przekształcania się relacji rodzinnych jako konsekwencja zdobywania świadomości indywidualnych i społecznych trudności. W publikacji została dokonana analiza kryzysów w funkcjonowaniu rodziny, pojawiających się w trakcie psychoterapii oraz po jej zakończeniu. Stanowi również opis budowania relacji w rodzinach, które postanowiły pozostać ze sobą pomimo doświadczonej przemocy. W książce przedstawione są praktyczne wskazówki dla terapeutów pracujących z ofiarami lub sprawcami przemocy domowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Process-based CBT. The science and core clinical competencies of cognitive behavioral therapy.
Dwaj wybitni badacze – Steven C. Hayes i Stefan G. Hofmann – stworzyli książkę przełomową, która łączy korzyści płynące z różnych modeli w ramach terapii poznawczo-behawioralnej, w tym nurtów tak zwanej trzeciej fali. Jest to pierwsza tak wszechstronna publikacja – zawiera przegląd najważniejszych założeń, dziedzin i obszarów stanowiących teoretyczne fundamenty tytułowego podejścia jako zbioru empirycznie zweryfikowanych terapii, a także szczegółowe omówienie podstawowych kompetencji klinicznych w zakresie interwencji behawioralnych, poznawczych, doświadczeniowych oraz opartych na akceptacji i uważności. Pozwala dogłębnie zrozumieć podstawowe procesy zmiany w ramach wdrażanych interwencji, które powinien znać każdy klinicysta. Stanowi olbrzymi krok naprzód w rozwoju przedmiotowej dziedziny, wyznaczając nowe standardy psychoterapii opartej na dowodach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The anxiety skills workbook. Simple CBT and mindfulness strategies for overcoming anxiety, fear, and worry.
Lęk jest powszechnie doświadczaną emocją, która działa niczym system alarmowy w naszym ciele. Pomaga nam unikać sytuacji zagrażających życiu i pobudza nas, byśmy przygotowali się na niebezpieczeństwo. Zdarza się jednak, że przejmuje kontrolę nad naszym życiem, zaburzając nasze funkcjonowanie i powodując stres niewspółmierny do okoliczności. Zamartwiamy się tym, co może się zdarzyć, lub w nieskończoność rozpamiętujemy przeszłe wydarzenia. Aby poradzić sobie z trudnymi emocjami, zazwyczaj zaczynamy unikać sytuacji, które je wywołują. To przynosi szybką ulgę, ale na dłuższą metę utrudnia nam osiąganie zamierzonych celów, wzmacnia lęk i nie pozwala dostrzec, że nasze obawy są nierealistyczne. Pojawić się też mogą nieprzyjemne doznania fizyczne: ból głowy, nudności, uczucie zmęczenia, a także kłopoty ze snem, z koncentracją i podejmowaniem decyzji oraz nerwowość, drażliwość i poczucie, że jest się na skraju wytrzymałości. Lęk i zamartwianie się wywołują wiele cierpienia, przeszkadzając w odczuwaniu spełnienia i szczęścia w życiu. Niniejszy poradnik zawiera oparte na dowodach naukowych strategie radzenia sobie z lękiem i zamartwianiem się, które wykorzystują elementy terapii poznawczo-behawioralnej i techniki uważności. Dowiesz się z niego, w jaki sposób myśli, zachowania i doznania fizyczne tworzą błędne koło lęku, które sprawia, że czujemy się jak w pułapce. Znajdziesz tu skuteczne ćwiczenia z zakresu uważnej świadomości zakotwiczające w bieżącej chwili, a także narzędzia, dzięki którym powstrzymasz zachowania unikowe i zmierzysz się z własnymi obawami. Co najważniejsze, odkryjesz, co wywołuje u ciebie lęk, i poznasz rozwiązania dopasowane do twoich potrzeb. Postępując zgodnie z podanymi wskazówkami, będziesz w stanie zmienić swój umysł, a tym samym całe swoje życie. Lęk przestanie mieć nad tobą kontrolę i zaczniesz żyć tak, jak pragniesz. Dzięki zamieszczonym w książce przykładom i praktycznym ćwiczeniom dowiesz się, jak: zaprzestać unikania i stawiać czoło sytuacjom, które budzą w tobie lęk, rozpoznać i zmienić negatywne wzorce myślenia, poradzić sobie z doznaniami fizycznymi, które towarzyszą lękowi, zdystansować się od pełnych niepokoju myśli, rozpoznać i zmienić zachowania, które podtrzymują lęk, realizować to, na czym najbardziej ci zależy, mimo obaw i niepewności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Tytuł oryginału: Schematherapie mit Kindern und Jugendlichen.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Spektrum)
Tytuł oryginału: Anxiety management for kids on the autism spectrum. Your guide to preventing meltdowns and unlocking potential.
Poradnik Lęk u dzieci ze spektrum autyzmu stanowi wsparcie dla rodziców, nauczycieli i terapeutów w pracy nad opanowaniem lęku. Jest również pomocny w łagodzeniu jego skutków i odblokowywaniu potencjału drzemiącego w młodym człowieku. Dzięki tej książce: nauczysz się rozpoznawać objawy lęku u dziecka, dowiesz się, jak zidentyfikować sytuacje, które nasilają lęk, poznasz pięć najważniejszych czynników będących źródłem lęku, nauczysz dziecko zarządzania lękiem, zachęcisz dziecko do rozwijania mocnych stron.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Empathic care for children with disorganized attachments. A model for mentalizing, attachment and trauma-informed care.
Dzieci, które doświadczyły przemocy fizycznej lub psychicznej, doznały bolesnego odrzucenia czy wielokrotnie zmieniały środowisko opiekuńcze, często wymagają specjalistycznego wsparcia. Wczesna trauma może mieć druzgocący wpływ na rozwój przywiązania, przyczyniając się do powstania jego pozabezpieczanego, zdezorganizowanego stylu. Nie da się odwrócić trudnych zdarzeń, ale można sprawić, by pozostawione przez nie blizny były mniej bolesne i miały mniejszy wpływ na dorosłe życie. W tym praktycznym poradniku autor wyjaśnia, jak sprawować opiekę nad dziećmi i młodzieżą ze zdezorganizowanym stylem przywiązania, zmagającymi się w związku z tym z trudnościami społecznymi, emocjonalnymi i behawioralnymi. Przedstawiony model pracy łączy założenia teorii przywiązania, wiedzę o traumie i podejście mentalizowania z najnowszymi wynikami badań z dziedziny neuronauki. Koncentrując się na znaczeniu więzi interpersonalnych, książka wyposaża czytelnika w umiejętności pozwalające sprawować skuteczną, trwałą i – co najważniejsze – empatyczną opiekę nad najbardziej podatnymi na zranienie, skrzywdzonymi dziećmi. Rozwija praktyczne kompetencje niezbędne do stworzenia opiekuńczego, bezpiecznego środowiska wspierającego zarówno dzieci, jak i ich opiekunów. Książka stanowi cenne źródło praktycznych informacji dla osób sprawujących opiekę nad dziećmi, które doświadczyły traumy, przemocy czy zaniedbania – w tym dla opiekunów zastępczych, rodziców adopcyjnych, pracowników ośrodków opiekuńczo-wychowawczych, pedagogów, psychologów i terapeutów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dorastanie bez lęku / Sheri L. Turrell, Christopher McCurry, Mary Bell ; przekład: Sylwia Pikiel. - Wydanie pierwsze w języku polskim. - Sopot : GWP, 2020. - 168 stron ; 24 cm.
Tytuł oryginału: The mindfulness & acceptance workbook for teen anxiety. Activities to help you overcome fears & and worries using acceptance & commitment therapy.
Poradnik "Dorastanie bez lęku" nie sprawi, że lęk zniknie z dnia na dzień. Pomoże natomiast nastolatkom lepiej nawigować w życiu, a tym samym - radzić sobie również z lękiem w zdrowy, konstruktywny sposób. Unikanie, odwracanie uwagi od pełnych niepokoju myśli czy zagłuszenie emocji to najczęstsze strategie radzenia sobie z lękiem. Jednak nie rozwiązują one problemu - przynoszą tylko krótkotrwałą ulgę. Dzięki tej książce, młodzi ludzie: poznają zdrowe, alternatywne strategie radzenia sobie z lękiem i niepokojem, nauczą się rozumieć i akceptować swoje emocje, uczucia i myśli – także te trudne, zaakceptują obecność lęku w swoim życiu, a jednocześnie przestaną mu ulegać, dowiedzą się, jak - pomimo obaw i niepokoju – podejmować działania, które są dla nich ważne i w których odnajdują sens, zbudują rezyliencję, odwagę i wiarę w siebie. Terapia akceptacji i zaangażowania, na której założeniach opiera się ta książka, pomaga wypracować elastyczność psychologiczną – umiejętność robienia tego, na czym nam zależy nawet wówczas, gdy lęk podpowiada, że to niebezpieczne lub zbyt trudne. Badania naukowe potwierdzają skuteczność terapii ACT w leczeniu różnego rodzaju lęków, od uogólnionego zaburzenia lękowego, poprzez zaburzenia z napadami lęku panicznego, po zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne. Dla kogo jest ta książka: dla nastolatków cierpiących z powodu lęku, dorosłych, którzy chcą im pomóc. Co znajdziesz w książce: lekki, praktyczny i konkretny język, zrozumiałą i łatwo przyswajalną wiedzę, przykłady, wskazówki i ćwiczenia odpowiadają problemom i wyzwaniom, przed jakimi stają młodzi ludzie, skuteczne narzędzie i strategie, które pomogą radzić sobie z sytuacjami wywołującymi lęk.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Existential psychotherapy.
Wydana po raz pierwszy w 1980 roku Psychoterapia egzystencjalna jest powszechnie uznawana za tekst fundamentalny w swojej dziedzinie. Yalom oferuje metodologię, która ma pomóc pacjentom w radzeniu sobie z podstawowymi dylematami egzystencjalnymi. W tej doniosłej pracy psychiatra amerykański przedstawia istotę psychoterapii egzystencjalnej, nadaje jej spójną strukturę i łączy jej tło historyczne oraz podstawowe zasady z użytecznością. W książce zorganizowanej wokół tego, co autor nazywa czterema „ostatecznymi troskami życiowymi“ – śmiercią, wolnością, izolacją i brakiem sensu – Yalom rozważa znaczenie każdej z nich oraz rodzaj konfliktu wewnętrznego, w jaki popadamy, gdy się z nimi mierzymy. Pokazuje, jak "troski" przejawiają się w osobowości i psychopatologii i w jaki sposób nasza wiedza o nich może wspomóc leczenie pacjentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej